The Effect of Teaching Geometry Unit Using Mathematics Laboratory on Achievement and Motivation Towards Mathematics Learning Among Sixth Graders in Schools of Tulkarem District
pdf (العربية)

Keywords

معمل الرياضيات، الهندسة، التحصيل، الدافعية.

How to Cite

[1]
سهيل and سليمان أ., “The Effect of Teaching Geometry Unit Using Mathematics Laboratory on Achievement and Motivation Towards Mathematics Learning Among Sixth Graders in Schools of Tulkarem District”, AURJ, vol. 4, no. 2, Dec. 2019.

Abstract

هدفت هذه الدراسة إلى معرفة أثر تدريس وحدة الهندسة باستخدام معمل الرياضيات في التحصيل والدافعيّة نحو تعلم الرياضيات لدى طلبة الصف السادس الأساسي في مدارس محافظة طولكرم، وتم تطبيق الدراسة على عيّنة حجمها (41) طالبة، واتبعت الدراسة تصميماً شبه تجريبي، وأشارت النتائج إلى وجود فرق بين متوسطي تحصيل ودافعية طالبات المجموعتين الضابطة والتجريبية تعزى إلى استخدام معمل الرياضيات في التدريس)، وأوصت الدراسة بمجموعة توصيات من أهمها ضرورة تفعيل معمل الرياضيات في تدريس موضوعات الرياضيات المختلفة.

DOI: 10.36554/1796-004-002-003

pdf (العربية)
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Downloads

Download data is not yet available.